SOCIAL MEDIA STRATEGIE BEPALEN

SOCIAL MEDIA STRATEGIE BEPALEN

Wil jij jouw online zichtbaarheid verbeteren met behulp van social media, maar weet je niet hoe? Je hebt al vanalles geprobeerd, maar het gewenste resultaat blijft uit. Tijd om terug te gaan naar de basis; het bepalen van goede social media strategie.

Social media posts maken

Heb jij ook zoveel leuke foto’s van jouw producten om te plaatsen op de socials? Nog even een leuke filter erover en je veel gebruikte hashtags #nieuwproduct en #webshop vermelden. Dit schijnt namelijk te helpen toch? Zo, geplaatst! Ik ben voorlopig weer klaar!

Social media frustratie

Maar waarom slaat jouw kersverse post nu niet aan? Je doet zo je best en toch vraag jij je af waarom je zo weinig likes krijgt en waarom de webshop bestellingen niet massaal binnenstromen. Voorkom dat je in een negatieve flow raakt en dat je jouw goede intenties links laat liggen. Hoe fijn zou het zijn als je plan hebt waaraan je vast kunt vasthouden.

Social media strategie bepalen

Wij adviseren om regelmatig te investeren in (hulp voor) een goede social media strategie. Het is namelijk niet zo dat je met één post gelijk volle zalen trekt. Gemiddeld komt jouw potentiële klant 5-7 keer in contact met jouw webshop, voordat deze tot koop overgaat. Het is dus erg belangrijk om consistent én met dezelfde boodschap in zichtbaar te blijven op de verschillende kanalen die jij gebruikt.

10 stappen naar een goede social media strategie

Helaas pluk je deze strategie niet even van Google, elke webshop is anders. Wat namelijk voor jouw concurrent werkt, wil niet zeggen dat dit ook aanslaat bij jou. Wij leren je graag hoe jij jouw social media strategie maakt én blijft finetunen. Hiervoor gebruiken wij het 10 stappenplan, waarin je zelf actief aan de slag gaat. Dit kost uiteraard wat tijd, maar het gaat je gegarandeerd meer tijd opleveren!

Social media strategie aanpassen

Let op: jouw strategie van 1,5 jaar geleden zal waarschijnlijk nu niet meer werken. Dit heeft namelijk te maken met het algoritme van de social media kanalen én de veranderende social media behoefte van jouw doelgroep. Kijk maar eens naar jezelf, gebruik jij social media nog hetzelfde als 1,5 jaar geleden?